Smart med Smart…

Jag ändrade mobilabbonemang från Tele2 Kompis till Smart när jag skaffade min iPhone. Nu när jag satt och tittade igenom mina fakturor och lusläste det finstilta om abbonemangsformen insåg jag att jag betalar för mycket idag + att jag har dubbelt surfpaket… Hm… Jag ringde till Tele2 och avslutade telefonsvararen samt mitt tillvalspaket Surf Medium då exakt samma surfpaket ingår i mitt abbonemang. Där sparar jag ca 70kr/mån. Goody! Att mina fakturor inte riktigt har stämt är ju irriterande, men hon skulle kolla upp och felanmäls det, så vi får se vad som händer.

Vill rekommendera alla att dubbelkolla sina telefonräkningar och vad som gäller för abbonemanget. Är lätt att man bara låter det löpa på, speciellt om man betalar via autogiro. Det kan löna sig ;).

5 thoughts on “Smart med Smart…

  1. Låter sjukt om de inte kan fixa. Hota med kosumentombudsmannen annars, var så jag blev av med bredbandsbolaget från hallandsgstan till högdalen. Lär finnas liknande case, bara att googla! Ingen ska godta ett nej…

  2. Samma visa var det med mina tele2 räkningar tills jag kontaktade dem. Men inte fick jag några pengar tillbaka…

  3. Jag hade dubbla telefonsvarare eller vad det var som kosta 25kr per månad i typ över ett år som jag fick en ”ring pott” istället för pengarna tillbaka av tele2. Allt går bara man vill. Är ju tele2 som gjort fel. Gå in på http://www.fairshopping.se och skriv där om dom inte rättar till felet

  4. Ska prata med ddom igen i morgon för nu fungerar inte mitt mobila internet alls. Dom ska ju bara sänka hastigheten, inte stänga av det. Men eftersom jag betalar för dubbla surfpaket så ska jag fanimej ha 1GB till denna månad. Betalar ju för det.

  5. Hej Chriss,

    Först och främst vill jag beklaga att du har haft problem med ditt abonnemang hos oss. Om man har ett separat mobilsurfpaket och sedan väljer att teckna ett abonnemang där surf redan ingår (t.ex. Smart) så ska det gamla paketet avslutas per automatik samma dag som förlängningen registreras. Om detta inte har skett beror det förmodligen på ett tillfälligt tekniskt fel. Om du inte fått bukt med problemet eller har några andra frågor eller funderingar får du gärna mejla mig, bifoga då aktuellt telefonnummer samt ditt personnummer.

    Med vänliga hälsningar

    Cecilia Uhr, Tele2

    cecilia.uhr@tele2.com

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>